Indsatser

En hjemmeside for 319´s bådlaug og båden

Nordfalcken

Indsatser:

27/5-12 Bugsering af vandscooter med motorstop. Haverist fik en line til Århus lystbådshavn. Skipper var Klaus Rasmussen.

Ikke tilkaldt.

28/5-12 Hjælp til endnu en vandscooter. Også denne blev hjulpet i sikker havn af Klaus Rasmussen.

2/6-12 Tilkaldt af MOCN, Maritimt overvågningscenter Nord, kl. 2038 p.g.a. haverist med motorstop ca. 5 sømil fra land. Efter telefonkontakt med haverist afmeldes redningen, da motoren er kommet igang igen. Vi forbliver standby indtil haveristen er kommet sikkert i havn. Carten, Morten, Klaus, Jacob og Ole er klar til at træde til.

17/6-12 Med sidste års ulykke i tankerne, blev Nordfalken pakket op med alt redningsudstyr og vi lå standby ved Moesgård Strand hvor der blev afviklet Triathlon. Vi var fremmødt på frivillig basis. SOK og Østjyllands Politi blev underrettet om vores tilstedeværelse. Vi kom heldigvis ikke i arbejde !!

Jens og Klaus har en ca. 2,5 tons tung motorbåd på slæb.

14/5-13 Nordfalcken på personeftersøgning i Århus Havn. Privat iværksat på foranledning af pårørende.

Hele havnen afsøgt uden at finde eftersøgte.

Peter, Joakim og Mads var af sted.

20/8-12 Carsten var ude og sejle med familien da de blev prajet af en båd med motorstop. Carsten sørgede for at den haverede blev bugseret ind til nærmste havn så motoren kunne laves.

Carsten bag rorpinden og med slæbetovet ude.

25/8-12 Tilkaldt af MOCN kl 1417. Melding: Surfer i nød - Kaløvig. Vi er sejlklar kl 1515 og er på meldte position kl 1525. Afsøger området sammen ned Marine hjemmeværnet som stiller med MHV 804 og MOB-båd fra MHV 908 Brigaden.

Alarmen bliver afblæst kl ca. 1600 - surfer bjærget af sejlbåd, surfbræt blev ikke fundet.

Besætning på Nordfalcken: Ken og Mads.

8/9-12 Jens og Klaus kom på arbejde da MOCN ringede for vores hjælp, da de havde fået meldt motorskade lidt øst for Egå Marina.

Nordfalcken og besætningen var allerde på vandet, da den indgik som frivillig 1.hjælperbåd til DM i jetski. De klarede begge opgaver til UG+ og havde desuden en enkelt bugsering til stævnet.

Godt arbejde !!

22/11-12 Opkald fra MOCN kl 1659. Melding: Katemaran væltet ud for Egå Marina - en mand ombord. Jens, Martin og Jeppe melder ind og er klar til at sætte båden i vandet kl. 1728. Da vi holder på havnen bliver alarmen afblæst af MOCN da person og båd er kommet i land ved egen hjælp. Rednings helikopter, Østjyllands politi og Nordfalcken blev alarmeret.

GODT ARBEJDE DRENGE !!

Peter og "Jokke" på eftersøgning i Århus Havn.

Jacob, Klaus, Joakim og Michael ankommer til MHV Brigaden for at deltage i de sidste forbredelser inden Open Water 2013 skal løbe af stablen.

På tur med journalist fra Bådmagasinet.

23/7-13 Opkald fra MOCN kl. 1700. Melding: Kølbåd på grund ved Knebel Vig. Der forsøges at finde en makker til Klaus som melder ind, men alarmen bliver afblæst inden vi kommer af sted, da MOCN finder andre muligheder. Tak til Klaus for at smide hvad han havde i hænderne og tage til handling.

28/7-13 Opkald fra MOCN kl. 1830. Melding: Savnet person i Begtrup Vig. Martin og Mads melder ind og sætter kursen. Bliver afmeldt kl. 1849, da personen, en 7 årig dreng, er blevet fundet i god behold. Gudskelov...

Til eftersøgningen havde MOCN/SOK også indsat en helikopter.

25/8-13 Nordfalcken deltager som sikringsbåd til Open Water i samarbejde med bl.a. MHV Brigaden, Livreddere fra TrygFonden, og flere andre frivillige. 41 svømmere krydsede bugten fra Skødshoved og til Åkrogen ved Egå. Af besætning på Nordfalcken deltog Jacob, Klaus, Michael og Joakim. Båden var pakket op med genoplivningskuffert og hjertestarter og havde en sekundær opgave som redningsbåd. Løbet forløb uden problemer og af 41 svømmere gennemførte 40. Løbsledelsen var ovenud tilfreds med Nordfalckens indsats og takkede for vores deltagelse. Super flot indsats af de 4 besætningsmedlemmer på Nordfalcken - tak !!

8/9-13 SOK ringer kl. 1159 og beder om hjælp til fritrækning af sejlbåd, som står på grund ved indsejlingen til Knebel Vig. Jeppe og Mads sætter kursen mod båden. Vi får telefonisk kontakt til anmelder kl. 1213, som kan fortælle os, at de netop selv er kommet fri ved egen hjælp. Vi afblæser og kører hjem.

8/9-13 MOCN kontakter os kl. 1536. Melding: Væltet katamaran - to mand i vandet ud for Helgenæs. Ingen nærmere position. Jeppe, Martin og Mads sætter igen kursen og sejler ud fra Egå Marina kl. 1604. Undervejs får vi oplyst at Aarhus lods har bjærget begge besætningsmedlemmer og de afventer at vi skal komme frem. Vi kæmper os frem i høj sø, 1-1,5 meter bølger fra øst/sydøst og er fremme ved katamaranen kl. ca. 17. Vi får dens besætning om bord og påbegynder bugsering. Efter mange forgæves forsøg på at vende både, trækkes båden ind til stranden omkring Kongsgårde og efterlades sammen med besætningen. Begge pontonger var halvfyldte med vand, hvilket gjorde det umuligt at vende båden.

Nordfalcken gjorde det godt og vi var i havn igen kl. 2044. Vi måtte efterlade vores træktov på katamaranen, da det var kilet uhjælpeligt fast under masten på båden.

Katamaranen slæbes ind til stranden og efterlades på 1,5 m vand.

13/9-13SOK tilkalder os, da de har fået en melding om mindre sejlbåd på grund ved Skødshoved. Man mener at der muligvis kan være" mand over bord". Vi tilkaldes kl. 2035 og Jens og Jan melder hurtigt ind.

Kl. 2048 ringer SOK igen og afmelder alarmen, da det viser sig at Marine Hjemmeværnet allerede ligger i området og overtager opgaven.

3/11-13 Tilkaldt af SOK kl. 1756. Melding: Jolle på sten - 2 mand ombord. Jens og Mads melder ind og sætter kursen. Vi får undervejs informationer om, at Aarhus Brandvæsen også sætter båd i vandet. Vi afmelder os selv via SOK og tilbyder i stedet vores assistance med det termiske kamera. Dette takker SOK ja tak til, og vi møder op på Egå Marina. Myndighederne overtager opgaven og vi kommer ikke i yderligere arbejde. Afslutter og tager hjem kl. 1840.

19/4-14 Vi bliver kontaktet af SOK. De har fået oplysninger om et flydende objekt ved Skødshoved som skal undersøges. SOK har allerede sat noget i værk, men ville lige høre om vi, i forvejen, er på vandet. Det er vi ikke, og SOK fortsætter med den plan de havde sat i værk. Vi annulleres.

22/4-14 Jens bliver, på en rutinesejlads, prajet af to mand i mindre alu.jolle. De har fået motorstop og spørger om hjælp til at blive bugseret ind til fiskerihavnen i Aarhus. Dette klarer Jens og de to i jollen er glade for hjælpen. Anløber fiskerihavnen kl 1845.

Jens og "Jokke" lytter til startbrifingen med de flotte t-shirts på.

9/6-14 Nordfalcken deltager til Aarhus Lystbådshavns "ren havn". Jens og "Jokke" fik en dejlig dag og masser af sol ved det gode arrangement. Tak til besætningen for at udbrede Nordfalckens virke.

6/7-14 Bådejer ringer ang. motorstop i Ebeltoft Vig - lidt uden for "vores"område. Ingen fra bådlauget kunne hjælpe og ejeren fandt en anden løsning.

11/7-14. SOK ringer ang. motorbåd med motorstop ved Moesgård Strand. Endnu engang må vi sige nej til opgaven, da vi kun kunne stille med én mand.

24/7-14 På foranledning af formandens høflige forespørgsel, sættes Nordfalcken i vandet i Hou, med henblik på at hente en sejlbåd med brækket mast i Endelave havn. Jens, Jacob og Peter melder ind og klarer opgaven til stor tilfredsstillelse. Det var en stolt formand som kunne sende dem mod fastlandet med sejlbåden på slæb.

25/7-14 Jens på vej hjem efter en dejlig dag på vandet. Bliver prajet kl 1605 af norsk sejlbåd med motorstop. Jens trækker båden ind til Århus lystbådshavn og fortsætter derefter hjemad. Endnu engang klarer Nordfalcken og besætning opgaven til fulde.

17/8-14 Nordfalcken tilkaldes af SOK kl. 2022 som beder om assistance til at hjælpe en kitesurfer som er i nød. For at forkorte responstiden besluttes det at formandens egen båd tages i brug til opgaven. Denne er startet op kl 2034 - klar til at gå ud. SOK ringer kl. 2039 og afmelder udkaldet, da mand+kite er kommet godt i land ved egen hjælp.

24/8-14 Nordfalcken deltager igen i år som sikrings-/redningsbåd til "Open Water 2014"! Joakim og Mads var besætning og båden var pakket op med hjertestarter, genoplivningskuffert, termisk kamera m.v. Opgave: At bistå sikringen af svømmerne og yde 1.hjælp ved ulykker. Vi samarbejdede med MHV Brigaden, Egå Marina, Dansk Svømmeunion, Mai-event og TrygKystlivredderene. Høj sø, regn og vind var "repræsenteret", så vi kom alle på opgave. Af 62 svømmedeltager gennemførte 53. Alle kom sikkert i land og ingen kom tilskade.

Nordfalcken havde udover dét også en bugsering af en motorsejler som havde fået motorstop og som, pga den hårde vind, ikke kunne komme i havn for egen hjælp.

Denne blev slæbt til Egå Marina og lagt til på egen plads.

Nordfalcken, gummibåden fra MHV Brigaden samt båden fra Mai-event med læge Knud ombord.

9/6-16 Nordfalcken bliver tilkaldt til grundstødt sejlbåd som tidligere på aftenen har haft mand over bord, og i forsøget på at vende båden, brækker roret. Manden som falder over bord, reddes af Aarhus Brandvæsen og bringes til skadestuen i ambulance. Bortset fra at være lidt kold, havde han det, efter omstændighederne godt.

Sejlbåden, som nu også har et skadet forsejl, driver på grund omkring Skødshoved. Nordfalcken tilkaldes ved 2130 tiden. Vi er i vandet og sejlklar kl. ca 2200 med Martin,Morten og Jesper ombord.

De får hurtigt bragt sejlbåden fri og trækker den til Egå Marina, som også er sejlbådens hjemhavn. Seljbåden havde ikke motor ombord.

Alle er sikkert i havn kl 2345 efter en flot indsats.

Godt arbejde gutter!!!

23/6-16 Kontaktes af SOK kl 2339. Melding: 30 fods sejlbåd på grund ud for Åkrogen. 2 voksne og 1 barn ombord. Vi tager opgaven. Mads vælger at bruge egen båd for at reducere responstiden til det minimale. Tæt tæt tåge gør en umiddelbart let opgave til noget af en prøvelse og til ren instrumentsejlads. Sigtbarheden var under 30 meter. Sejlbåden findes kun fordi de kan afgive lyd fra horn !! Sejlbåden bringes hurtigt flot og følges ind til havnen og 3 taknemmelige sejlere kunne igen få fast grund under fødderne. I havn igen kl. 0110.

24/6-16 Vi kontaktes af privat sejler, som har fået vores nummer gennem Marselisborg Havn. Opkald kl 1403. Sejleren havde fået motorstop ud for Moesgård strand og havde brug for vores hjælp. Klaus og Hans tog opgaven og havde Nordfalcken i vandet omkring kl 1520. Haveristen ringer 10 min. efter og fortæller, at han havde fået anden hjælp og takkede for voresom i vandet men ikke i arbejde. Tak til Klaus og Hans for hurtig respons.

21/7-16 Motorbåd med maskinskade. Vi ringes op af ejeren. Klaus, Ken og Jan tager opgaven og henter haveristen ved Helgenæs. Trækker motorbåden ind til hjemhavn. Dejligt roligt vejr og turen nydes af besætningen.

Klaus, Ken (og kammerat) og Jan hjælper en motorbåd i havn. Jan er fotograf.

14/4-17 Opkald fra SOK ang. mindre motorbåd med motorstop. Driver og har ikke anker. Tilkaldt kl. 1105 og fremme ved anmelder kl. 1150. Vi vælger at trække båden ind til Aarhus lystbådehavn, hvor båden er sat i.

Ken og Mads er tilbage igen kl. 1400.

Årets første tur vel overstået.

Sæson 2017 startes med en "Påskebugsering"!

25/5-17 Jens kontaktes af sejler kl. 1227, som har problemer med motoren ud for Moesgaard. Har sejl oppe, men kan umuligt komme i havn uden motor pga. vindretningen. Vi tager opgaven !! Klaus og Mads er hos sejleren kl 1330. Trækker båden til Marselisborg Havn og fortøjer haml, på egen plads. Tilbage i Egå kl. 1445.

Kite som findes syd for Egå d. 5/6-17

13/6-17 Redningshelikopteren har det fulde overblik fra luften.

19/7-17 Klaus kom på arbejde, da han i forbindelse med en privatsejlads i Nordfalcken,blev prajet at en motorsejler med motorstop. Klaus hjalp ham sikkert ind i havn igen og kunne derefter fortsætte hans egen sejlads. Godt arbejde Klaus.

Klaus og Ken på vej i havn efter vellykket opgave.

Aarhus lods ligger og venter på at vi skal komme frem.

CVR-nr. 34038937

Jens, Jacob og Peter er ved at gøre sig klar til at trække en sejlbåd til Hou.

Besætnings"selfie" hvor sejlbåden kan anes i baggrunden.

Nordfalcken med gummibåden fra MHV Brigaden i baggrunden.

18/4-15. Sæsonens første bugsering. Opkald på kanal 16 fra Lyngby Radio. Melding om motorbåd med maskinproblemer ud for Lighthouse ved Aarhus. Jeppe er på vandet og responderer på opkaldet. Jeppe er hurtigt fremme ved havaristen og trækker han i sikker havn. Godt arbejde Jeppe og Christian.

Jeppe trækker motorbåd ind til Aarhus Havn

21/8-15 Kontaktet af SOK kl . 1014, som spørger om vi kan kikke på en grundstødt sejlbåd ud for Skæring strand. Mads kører derned og møder indsatsleder politi og indsatsleder brand. Aarhus brandvæsen har sat båd i vandet. Mads går ud til sejlbåden og kan melde tilbage til politiet, at ingen af de to voksne i båden er kommet noget til. Dette kl 1030. Med hjælp fra Aarhus brandvæsen, bringes sejlbåden på dybere vand og kan sejle derfra ved egen hjælp. Indsats afsluttet kl 1045.

22/8-15 SOK ringer kl 1739 og beder om vores hjælp. Motorbåd på Aarhus Bugt med 4 mand ombord. Båden har motorstop og tager vand ind. Mads og Joakim sætter kursen. Båden spændt for kl 1756, da SOK kontaktes og vi får af vide, at turen er anulleret. Haveristen har fået gang i motoren og kan selv lænse og komme i havn.

23/8-15 Nordfalcken deltager endnu en gang som sikringsbåd til Open Water arrangementet på Aarhus Bugt. 67 svømmere skal svømme fra Skødshoved og til Åkrogen. Efter at have sejlet deltagerne over til startpunket, får Nordfalcken travlt med at holde lystsejlere væk fra svømmelinien. MHV Brigaden styrer " slagets" gang og holder os alle i gang. 66 svømmere gennemførte turen, uden skader. Både fra Egå Marina, Marine Hjemmeværnet, Mai-event og Tryglivredderne deltog også som sikringsbåde. Nordfalcken måtte hjælpe en træt windsurfer i land, så havde lige en lille afstikker under afviklingen af svømmestævnet.

Jens og Mads var besætning på Nordfalcken og havde en god, men travl, dag på Bugten. Båden var pakket op med genoplivningskufferet og hjertestarter, som gudskelov ikke kom i brug.

Deltagerne sejles over til startlinien på Skødshoved.

26/5-16 Vi bliver ringet op af en sømand, som havde forsøgt at trække en seljbåd fri, der stod på grund ved Skødshoved. Vi tilkaldes ca. kl. 2200. Lars, som havde prøvet at komme frem til sejleren men måtte opgive pga. lavt vand, tilbød at hjælpe på Nordfalcken og derfor havde vi kort responstid. Efter mange forgæves forsøg på at trække sejlbåden fri, krængede vi båden via et fald og båden kom tilsidst fri. Tusind tak til Lars for den store hjælp. Mads var det andet besætningsmedlem. I havn igen kl ca. 0030.

29/5-16 Nordfalcken deltager med en stand på Egå Marina som afholdte " Vild med Vand 2016". Vores stand blev godt besøgt og fik gjort os synlige. Gæsterne kunne komme med en tur ud på vandet og få en god (os sjov) oplevelse.

Carsten, Jens, Klavs, Jarl, Jan og Mads hjalp til at at få udbedt befolkningens kendskab til Nordfalcken og vores virke.

Dejlig dag med godt vejr og hygge. Tak for hjælpen gutter.

24/6-16 Kontaktes af SOK kl. 2311 som kan melde om seljbåd i problemer udfor Egå Marina. Den 20 fods sejlbåd kan ikke manøvrere for sejl og er løbet tør for brændstof. Vi tager opgaven. Mads vælger at bruge egen båd, da responstiden er vigtigt. Båden driver i fralandsvind med risiko for at gå på grund ved Skødshoved. Kl. 2334 har vi visuel kontakt. Haveristen får benzin og kan selv sejle ind i sikker havn. Begge både i havn til midnat.

8/7-16 Nordfalcken kontaktes af SOK, kl. 1630, som havde fået en melding om en bordfyldt jolle der drev rundt, uden besætning i Kaløvig. Vi tog opgaven og satte kursen. Fandt jollen kl ca. 1715, hvor en lænsning af jollen blev iværksat. Efter lænsning blev jolle bragt ind til Egå Marina og Østjyllands politi fik jollens stelnummer, så de kunne prøve at finde ejerforholdene til denne. Mads klarede opgaven alene og var i havn igen kl. 1800.

21/8-16 Nordfalcken deltager endnu engang som rednings- og afviserbåd til Open Water. Omkring 80 svømmere tog udfordringen op mod de halvstore bølger, og vi havde rigeligt travlt med at holde svømmerne på ruten. Igen i år deltog MHV Brigaden, Mai-Event, Tryg livredderne samt lokale både fra Egå Marina og alle var med til at lave en god og sikker dag for svømmerne. Vi havde desuden vores Dory, "Nord" med på vandet. Andreas og Peter styrede "Nordfalcken" med hård hånd og Mads tæmmede "Nord"! Ingen svømmere havde behov for 1. hjælp - så det var en god dag.

20/4-17 Ringes op af SOK kl 2219, som melder om motorbåd med motorskade lidt syd for Egå. 3 mand melder ind, men da SOK igen kontaktes kl 2230 og vi melder klar, er anden assistance fundet via Lyngby Radio og vi afmeldes.

Peter O., Ken og Christian var klar til at tage afsted.

29/4-17 Kontaktes af privat med motorstop ud for Studstrup. Vi iværksætter sms runden og Peter O. og Jokke melder ind. Anmelder ringer dog igen og siger at motoren er kommet i gang, og Nordfalcken er standby indtil anmelder er kommet sikkert i havn. Vi kommer ikke i arbejde.

19/5-17 Kontaktes af privat kl 1600, som er løbet tør for strøm på båden. Mindre motorbåd med 3 små børn og 2 voksne ombord. Da det er sikkert, at der kun mangler strøm, og ingen medlemmer melder ind, tager Mads sin egen båd og sejler ud til de nødstedte og er fremme kl. 1620 med en booster. Båden startes og Mads er i havn igen kl 1650.

05/06-17 Kontaktes af JRCC (tidl. SOK) kl. 1900, med melding om, at der fra land er set en kitesurfer i nød, lige syd for Egå. Da der kan være tale om menneske i fare, vælges det derfor at bruge Mads's båd "Moster" til indsatsen, for at reducere responstiden. Mads's søn, Mikkel, indgik i besætningen. Vi er fremme ved kiten kl. 1921, og gudskelov, er der ingen person i "den anden ende"! Kiten bjærges og tages med til Egå Marina. Eftersøgningen ang. ejerforhold til kiten fortsættes på land, med hjælp fra lokal kitesurfer, med kendskab og netværk til langt størstedelen af kitesurferne i området. Vi er i havn igen kl. 1940.

13/6-17 Kontaktes af JRCC kl. 1139 med melding om 8-10 mennesker i nød på havet udfor Skæring Strand. Hård vind fra sydvest og høj sø, gjorde, at Mads valgte at tage egen båd, da den lå klar i vandet - og hvilket reducerede responstiden betragteligt. Med hjælp fra Poul Erik (ansat på Egå Marina), var vi på vandet kl 1154 og satte kursen mod de nødstedte. Fremme ved de første kl. ca. 1205 og fik den første ombord. Aarhus Brand og Redning ankommer kort efter, og får de første ombord. 2 stk. redningshelikoptere sendes desuden til området, og har et godt overblik fra luften. Bjærger ikke nogle personer. Nordfalcken redder ialt 4 personer og materiel og det samme gør Aarhus Brand og Redning. Så ialt 8 trætte unge mennesker kommer godt i land igen kl. ca. 1245 ! Samarbejdet mellem JRCC, Aarhus Brand og Redning, Lyngby Radio og Nordfalcken gik gnidningsfrit og hele aktionen var en succes med et godt outcome - ingen kom til skade !

18/6-17 Kontaktes af privat, som har sejlet på en sten udfor Skæring Strand. Tager ikke vand ind, men har defekt skrue. Da vi taler sammen, lykkedes det ham at praje anden båd, som kan trække ham ind. Kontakter ham igen og får dette bekræftet. Nordfalcken kommer ikke i arbejde.

24. & 25/6-17 To gange i denne weekend er Nordfalcken blevet kontaktet af JRCC. Lørdag med meldingen om folk i vandet ved Studstrup. To mand meldte ind, men pga. den lange responstid, da vi ingen båd havde i vandet, ville Vores hjælp ikke være hurtig nok og vi måtte derfor takke nej tak til opgaven. Søndag var der tale om en eftersøgning udfor Egå Marina, en opgave som JRCC dog selv annullerede kort tid efter.

Igen, og det kan ikke nævnes ofte nok, havde vi haft en båd klar i vandet, kunne vi, igen, have været med til at gøre en forskel!!

20/8-17 Opkald fra privat sejler med motorskade ved Skødshoved. Opkald modtaget kl. 1417. Klaus og Ken smider hvad de har i hænderne og tager opgaven. Får sejleren sikkert i havn og ind på egen plads kl. 1625. Godt arbejde !!

25/8-17 Opkald fra privat motorsejler med motorskade og defekt storsejl. Opkald modtaget kl. 1540 og vi var ude ved sejleren ca. en time efter. Lå 3-4 sømil ud for Aarhus Havn. Pæn sø og en del vind, gjorde det svært at komme i gang med bjærningen, men da vi først fik ham efter Nordfalcken, gik det som smurt. Blev trukket ind til Kaløvig Havn og lagt på egen plads. Christian og Mads var tilbage i Egå Marina kl 1815.

27/8-17 Nordfalcken og vores Dory " Nord", deltager igen i år som afviser- og sikringsbåde ved OpenWater fra Aakrogen og til Skødshoved. MHV Brigaden, Mai-event, Tryg livredderne og både fra Egå Marina, var med til at give alle svømmerne sikkerhed og alle gennemførte i år. Klaus var skipper på "Nord" og Martin og Mads, var besætning på Nordfalcken. Rigtig god dag på havet og super samarbejde med alle bådene som hjalp til.

28/8-17 Opkald fra privat motorbåd som var løbet tør for brændstof lidt syd for Tunø. Da det er lidt ude af "Vores" område, hjalp vi ham med at finde hjælp andetsteds. Tre mand var dog klar til at sætte Nordfalcken i vandet, hvis anden hjælp ikke kunne findes. Peter, Martin og Mads var på "standby"!! Kom ikke i arbejde.

29/8-17 Opkald kl 1442 fra privat sejler i mindre motorbåd med motorskade. Vi er fremme kl. ca. 1530 og får fat i båden, som da, var tæt ved at gå på grund. Motorbåden trækkes til Kaløvig bådehavn og hele besætningen på 5-6 mand, er glade for at komme i havn. Vind og sø fra SØ, gav lidt ekstra arbejde til Klaus og Mads, som var besætning på Nordfalcken. Se evt. video på Nordfalckens facebook side.

20/9-17 Opkald fra privat bådejer kl. 1305. Motorbåd med motorskade i Begtrup Vig. Klaus og Mads fik Nordfalcken i vandet og var fremme ved motorbåden kl. 1400. Fladt vand og fantastisk vejr, gjorde bugseringen let. Båden bragt til hjemhavn i Egå Marina. I havn igen kl. 1500.

21/9-17 Opringning fra privat sejler kl 1700, som lå midt i Kaløvig med motorskade. Peter og Jens tog opgaven og fik bragt havaristen sikkert til sin hjemhavn i Nappedam. Jens og Peter var tilbage i Egå kl. 1930. Godt arbejde !!

22/9-17 Da Mads var ude på en testsejlads i Nordfalcken, blev han prajet at en kitesurfer, som havde tabt sit bræt og som hvilket var blevet taget af strømmen. En hurtig afsøgning - og en glad kitesurfer kunne få sit bræt tilbage.

29/9-17 Opkald fra JRCC kl. 2045. Melding: 30 fods båd med strømsvigt ud for Norsminde. Pga. total mørke, hård vind og høj sø fra Ø-SØ, valgte Mads at takke nej til opgaven, ud fra det skøn, at det simpelthen ville være uansvarligt, at sende Nordfalcken og besætning ud på opgaven. Opgaven overgået til Marine Hjemmeværnet og MVH Brigaden.

30/12-17 Opkald fra JRCC kl. 1434. Melding: Kitesurfer i nød udfor Skæring/Egå. Carsten tog opkaldet og fandt hurtigt 4 mand som var klar. Alarm afblæst igen kl 1445, da mand og kite var kommet sikkert i land igen. Tak til Carsten, Peter A., Klaus og Mads for at melde ind på turen.